6 wskazówek Darii Abramowicz

6 wskazówek Darii Abramowicz, które pomogą Ci podążać za marzeniami, bez względu na wszystko.

Daria Abramowicz jest psychologiem sportowym, współpracującym z wieloma sportowcami na poziomie olimpijskim. Wykorzystuje swoje doświadczenie, które zebrała jako zawodniczka oraz trenerka w żeglarstwie regatowym.

Najważniejsze wskazówki Darii to:

  1. Bądź dobry dla siebie. Wyzwanie, które masz przed sobą wymaga od ciebie zaangażowania i siły. Czasami wiąże się też z dyskomfortem. Dlatego warto być dla siebie dobrym i dawać sobie małe nagrody w miarę realizacji kolejnych etapów procesu treningowego. Czasami może być to pyszna kawa, czasami kino z bliską osobą lub coś, co sprawia ci przyjemność. A przede wszystkim niech będą to pochwały, którymi nagradzasz sam siebie.
  2. Wsparcie. Ludzie mogą dawać ogromną siłę, a relacje wspomagać realizację podjętego wyzwania. Warto otaczać się osobami, które w ciebie wierzą i stoją za tobą. Gdy brakuje ci motywacji, będą gotowe zachęcić cię do treningu lub nawet odbyć go z tobą. To także osoby, które będą kibicować ci na każdym kroku i powtarzać, jak bardzo podziwiają to, w jaki sposób podążasz za marzeniami.
  3. Cele krótkoterminowe. Wiemy, jaki jest twój cel. Wiemy, że prowadzi do niego pewna droga. Dlatego warto wyznaczać sobie pewnego rodzaju kamienie milowe w postaci celów krótkoterminowych. Mogą one wiązać się z przebiegniętym dystansem albo z czasem. Bardzo ważne jest, aby były…KOSMO:

    K - Konkretne - Warto określić, ile chcemy poprawić, w jakim zakresie i jak to zmierzyć. Wyrażenie „zrobić postęp” jest zdecydowanie zbyt mało precyzyjne.

    O - Osiągalne - Ta zasada odnosi się do tego, aby nie wyznaczać celu zbyt odległego w czasie, mocno przewyższającego możliwości. Wbrew pozorom, nie działa to korzystnie na motywację.

    S - Stawiające wyzwanie - Nie można zapominać o tym, że cel powinien pobudzać i zachęcać do pracy. Staraj się wyznaczać takie cele, które możesz kontrolować.

    M - Mierzalne i zróżnicowane - Najlepiej, aby cele były mierzalne za pomocą jakiegoś obiektywnego testu i/lub sposobu pomiaru. To sprawia, że są w pewien sposób „namacalne”.

    O - Osobiste i stopniowe - Musisz czuć, że cel jest twój, inaczej nie zaangażujesz się w realizację. Wyznaczaj cele tak, aby twoje zaangażowanie stopniowo się zwiększało. To droga do poprawy poziomu umiejętności i wyników.

  4. Wypoczynek. Każdy z nas ma w sobie pewien zbiornik energii, zarówno tej fizycznej, jak i emocjonalnej. W procesie podejmowania i realizacji wyzwania niezmiernie ważne jest to, aby ten zbiornik…tankować. Mowa więc o regeneracji ciała (odnowie biologicznej, masażu itd.), ale także o tym, aby robić dla siebie dobrze rzeczy pod kątem dbania o sferę emocjonalną.
  5. Krok za krokiem. Perfekcja nie istnieje. Błędy i niepowodzenia mają prawo się zdarzać. Szczególnie drobne potknięcia powinniśmy sobie wybaczać, ponieważ są zupełnie naturalne na drodze do osiągnięcia celu i realizacji postanowień. Nie poddawaj się, gdy przydarzy ci się niewielkie odstępstwo. Każdy z nas ma lepsze i gorsze dni, a sztuką jest pozostać przy postanowieniu pomimo tych drobnych potknięć.
  6. Rutyna. Niech bieganie stanie się nieodłącznym elementem każdego dnia. Warto wpisać je w kalendarz i znaleźć dla treningu jedną, stałą porę. Dzięki temu łatwiej będzie zaakceptować to jako kolejne wyzwanie i rutynę w ciągu dnia. Tym samym bardzo często łatwiej jest utrzymać mobilizację i determinację do treningu i rozwoju. A to z kolei sprzyja podążaniu za marzeniami!